آدیداس های 1500 ساله از سفر در زمان گواهی می دهند!
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اخبار روز ایران
شنبه 28 فروردين 1395برچسب:, :: 11:55 ::  نويسنده : kandidkhabarresan

بله، حق با شماست، موضوع سفر در زمان موضوعی است که بحث و اختلاف نظر در خصوص آن بسیار زیاد است. اما باید بپذیریم که یک مومیایی که اخیراً در مغولستان و کوهستان های آلتایی سیبری در کنار بقایایی از یک اسب، یک بالش و سر یک گوسفند یافت شده نمی توانسته تا این حد از مد زمان خود فراتر بوده باشد!

 

 

 

 

 


این کشف بسیار شگفت انگیز است؛ شگفتی آن البته فقط به دلیل دستیابی به اشیایی که می توانند دید کاملی از وضعیت زندگی مردم 1500 سال پیش به ما بدهند نیست. باستان شناسان همچنین احتمال می دهند که این مومیایی نخستین نمونه کامل از یک Turkik باشد؛ گروه های قومی که در قرن ششم قبل از میلاد در آسیای مرکزی و منطقه سیبری ساکن بودند. این کشف به باستان شناسان امکان می دهد به عقاید و رسوم این گروه های قومی دسترسی پیدا کنند.

این مومیایی که در یک قبر به عمق سه متر یافت شده هنوز در یک پوشش نمدی پیچیده شده و وظیفه بعدی باستان شناسان این است که این پوشش ها را به نحوی با دقت کار بزنند که آسیبی به مومیایی وارد نشود. در حال حاضر احتمال زیادی داده می شود که مومیایی یک زن بوده است، چرا که همراه او تیر و کمانی دفن نشده است. در اقوام Turkik وقتی که یک مرد فوت می کرد، بازماندگان گودالی به اندازه یک خانه حفر می کردند و فرد متوفی را همراه با کمربند و تیر و کمان و مقداری پول در آن دفن می کردند و یک فنجان نوشیدنی به یک دست او می دادند. پس از آن اسب های او نیز به نشانه احترام به دارایی او قربانی می شدند.

از آنجایی که این مومیایی همراه یک اسب دفن شده، باستان شناسان اعتقاد دارند که وی از گروه متمولین جامعه نبوده است، ولی مشخص است که اسب او عمداً قربانی شده است تا همراه او دفن شود.

همراه این مومیایی همچنین چهار کت پنبه ای، یک صندل سوزن دوزی شده، یک گلدان سفالین، یک کاسه چوبی، کتری آهنی، بالش و یک سر گوسفند و یک کیف سفری نمدی دفن شده است. داخل این کیف قسمت هایی از بدن یک گوسفند، استخوان بز و یک کیف کوچک چرمی مخصوص فنجان قرار دارد.

گروه باستان شناسان اعتقاد دارند که دفن کردن این تعداد وسیله همراه یک فرد عادی کمی غیر معمول بوده و حتی با گذشت 1500 سال، هنوز هم هنر و مهارت به کار رفته در این وسایل مشهود است.

البته شاید نتوان گفت که این شواهد مدرکی برای سفر در زمان باشد، اما امروزی بودن طرح ها و بخصوص کفش این مومیایی حداقل نشان می دهد که تمایل به بعضی سبک های خاص در مد خصلتی در دورن انسان هاست که زمان و مکان نمی شناسد.

تیم باستان شناسی زمانی نیاز دارد تا بقایای بدست آمده را بررسی و یافته های خود را اعلام کند.

نظر شما در خصوص احتمال اینکه این جسد مومیایی در واقع مسافری بوده که در زمان به گذشته ها سفر کرده چیست؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب